Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky
Obchodné podmienky pre predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu www.ragazzina.sk
OBCHODNÉ PODMIENKY

spoločnosti Ragazza s.r.o., so sídlom Elišky Přemyslovny 1335, 156 00 Praha 5, ČR, IČ: 27196739
spol. zapísaná v obchodnom registri vedenom v OR Miest. súdu v Prahe, oddiel C, vložka 103663
pre predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu www.ragazzina.sk
 

1. Úvodné ustanovenia

 

1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") obchodnej spoločnosti Ragazza s.r.o., so sídlom Elišky Přemyslovny 1335, 156 00 Praha 5, ČR, identifikačné číslo: 27196739, zapísanej v obchodnom registri vedenom v OR Mestského súdu v Prahe, oddiel C, vložka 103663 (ďalej len "predávajúci") upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatvárané medzi predávajúcim a inou fyzickou alebo právnickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese: www.ragazzina.sk, a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len "webové rozhranie obchodu").
1.2. Obchodné podmienky ďalej upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri využívaní webovej stránky predávajúceho umiestnenej na adrese: www.ragazzina.sk (ďalej len "webová stránka") a ďalšie súvisiace právne vzťahy. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, jedná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.
1.5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

 

2. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET

 

2.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len "užívateľský účet"). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
2.3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu a berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany kupujúceho.
2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
2.5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 1 rok nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
2.6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

 

3. Uzatvorenie kúpnej zmluvy

 

3.1. Webová stránka obsahuje zoznam tovaru ponúkaného predávajúcim na predaj, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého ponúkaného tovaru. Informácie o tovare a cene uvádzané predávajúcim sú záväzné s výnimkou zjavné chyby. Ceny sú prezentované vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, okrem nákladov na doručenie tovaru a okrem špeciálnych zľavových akcií. Fotografie uvedené na stránkach obchodu odpovedajú predávanému tovaru.
3.2. Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované na webovej stránke. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok. Všetky ponuky predaja tovaru umiestnené na webovej stránke sú nezáväzné a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
3.3. Webová stránka obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s dopravou a zaplatením tovaru. Tieto informácie možno nájsť TU
3.4. Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
- objednávanom tovaru (objednávaný tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
- spôsobu úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru,
- informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako "objednávka").
3.5. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Objednať". Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržaní kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v používateľskom rozhraní či v objednávke (ďalej len "elektronická adresa kupujúceho").
3.6. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne ​​či telefonicky).
3.7. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením objednávky kupujúceho na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
3.8. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré predtým podstatným spôsobom porušili kúpnu zmluvu (vrátane obchodných podmienok).
3.9. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám.

 

4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY

 

4.1. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s dodaním tovaru. Ak nie je uvedené vyslovene inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
4.2. Celkový prehľad nákladov spojených s dodaním tovaru možno nájsť tu
4.3. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 30 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy.
4.4. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
4.5. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak ustanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb realizovaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty.

 

5. PREPRAVA A DODANIE TOVARU

 

5.1. Predávajúci dodá tovar kupujúcemu kompletný. Kupujúci je povinný tovar prevziať a zaplatiť. Kupujúcemu sa odporúča, aby si tovar pri prevzatí čo najskôr prekontroloval.
5.2. Doklady k tovaru, najmä daňový doklad a potvrdenie objednávky, odošle predávajúci kupujúcemu súčasne s tovarom alebo najneskôr do piatich dní od odoslania tovaru.
5.3. Ak požiada o to kupujúci, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme, v akom rozsahu a po akú dobu trvajú jeho povinnosti z chybného plnenia a akým spôsobom môže kupujúci práva z nich uplatniť.
5.4. Spôsob doručenia tovaru určuje predávajúci, ak nie je v kúpnej zmluve stanovené inak. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
5.5. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
5.6. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňala všetky podmienky a náležitosti a na prípadnú neskoršiu reklamáciu ohľadom porušenia obalu zásielky nemôže byť braný ohľad.
5.7. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť dodacie podmienky predávajúceho.

 

6. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY SPOTREBITEĽOM

 

6.1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do štrnástich dní odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba prevezme tovar. Táto lehota má spotrebiteľovi umožniť, aby sa primerane oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru (§ 1829 Občianskeho zákonníka).
6.2. Pre účely uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy musí spotrebiteľ informovať predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od kúpnej zmluvy formou jednoznačného vyhlásenia. Spotrebiteľ môže toto vyhlásenie zaslať buď listom na adresu: Ragazza s.r.o., Elišky Přemyslovny 1335, 156 00 Praha 5, Česko alebo emailom na adresu: eshop@ragazza.cz. Vo vyhlásení by mal spotrebiteľ uviesť svoje meno, priezvisko a adresu, telefónne číslo, emailovú adresu, číslo objednávky a prípadne spôsob vrátenia peňazí vrátane čísla účtu. Spotrebiteľ môže použiť priložený vzor formulára na odstúpenie od zmluvy, ale nie je povinný tak urobiť. Na dodržanie lehoty na odstúpenie od tejto zmluvy stačí zaslať oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred uplynutím príslušnej 14-dňovej lehoty. Formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete tu.
6.3. V prípade odstúpenia od zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku zrušuje. Tovar je potrebné vrátiť predávajúcemu do štrnástich dní od odoslania odstúpenia od zmluvy. V prípade, že spotrebiteľ poruší povinnosť podľa predchádzajúcej vety, má predávajúci nárok na zmluvnú pokutu vo výške 10 Kč (slovom: desať korún českých) za každý deň omeškania, maximálne však do výšky kúpnej ceny tovaru. Týmto ustanovením nie je dotknuté právo na náhradu škody spôsobenej porušením povinnosti, na ktorú sa vzťahuje zmluvná pokuta, a to ani v prípade, že škoda presahuje zmluvnú pokutu.
6.4. Spotrebiteľ môže tovar vrátiť na adresu predávajúceho: Ragazza s.r.o., Elišky Přemyslovny 1335, 156 00 Praha 5, Česko alebo v jednej z predajní predávajúceho. Spotrebiteľ berie na vedomie, že v prípade odstúpenia od zmluvy znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v prípade, ak tovar vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť obvyklou poštovou cestou.
6.5. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený nepoškodený a nenosený a pokiaľ možno v pôvodnom obale. Spotrebiteľ zodpovedá predávajúcemu za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, než ktorý je potrebný na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru (§ 1833 Občianskeho zákonníka). Ak je teda vrátený tovar poškodený alebo opotrebovaný v dôsledku porušenia tejto povinnosti, predávajúci je oprávnený uplatniť si voči spotrebiteľovi nárok na náhradu zníženej hodnoty tovaru a započítať si tento nárok s vrátenou kúpnou cenou.
6.6. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od spotrebiteľa prijal na základe zmluvy, rovnakým spôsobom bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy. Predávajúci uhradí spotrebiteľovi náklady iným spôsobom len vtedy, ak s tým spotrebiteľ súhlasil a ak mu nevznikli žiadne dodatočné náklady. Ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia ako najlacnejší spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim, predávajúci uhradí spotrebiteľovi náklady na doručenie vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu doručenia (§ 1832 Občianskeho zákonníka).
6.7. Ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi prijaté peňažné prostriedky skôr, ako spotrebiteľ dostane tovar alebo skôr, ako spotrebiteľ preukáže, že tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr (§ 1832 Občianskeho zákonníka).

 

7. PRÁVA KUPUJÚCICH Z CHYBNÉHO PLNENIA (REKLAMÁCIE)

 

Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s právami z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Českej republiky (najmä ustanoveniami § 2158 až 2174 Občianskeho zákonníka a zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov).


A) KVALITA PRI DODANÍ (§ 2161 Občianskeho zákonníka)


7.1 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že vec je pri prevzatí bez vád. To znamená, že zodpovedá dohodnutému opisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam a je vhodná na účel, na ktorý ju kupujúci požaduje a predávajúci s tým súhlasil;
7.2 Predávajúci ďalej zodpovedá kupujúcemu za to, že vec je pri prevzatí bez vád. To znamená, že
          - je vhodná na účel, na ktorý sa vec tohto druhu bežne používa,
          - zodpovedá množstvom, kvalitou a inými vlastnosťami vrátane trvanlivosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti obvyklým vlastnostiam vecí rovnakého druhu, ktoré môže kupujúci odôvodnene očakávať, a to aj vzhľadom na verejné vyhlásenia predávajúceho, najmä na reklamu alebo označenie,
          - sa dodáva s príslušenstvom vrátane obalu a ďalších návodov na použitie,
          - zodpovedá kvalitou alebo spracovaním vzorku, ktorý predávajúci poskytol kupujúcemu pred uzavretím zmluvy.
Bod 7.2. sa neuplatňuje, ak predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne upozornil kupujúceho, že určitá vlastnosť veci sa líši, a kupujúci s tým pri uzatváraní zmluvy výslovne súhlasil.
7.3 Ak sa vada prejaví v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí, pokiaľ to nevylučuje povaha veci alebo vady. Táto lehota neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže vec používať, ak na vadu oprávnene upozornil.

 

(B) PRÁVA VYPLÝVAJÚCE Z CHYBNÉHO PLNENIA

 

7.4. Kupujúci môže reklamovať vadu, ktorá sa prejaví na veci v priebehu dvoch rokov od prevzatia (§ 2165 Občianskeho zákonníka).
7.5 Kupujúci nemá právo z chybného plnenia, ak chybu sám spôsobil. Vadou nie je ani opotrebenie spôsobené obvyklým užívaním alebo v prípade použitej veci opotrebenie zodpovedajúce miere jej predchádzajúceho používania. (§ 2167 Občianskeho zákonníka)

 

(C) ODSTRÁNENIE VADY

 

7.6 Ak má vec vadu, kupujúci môže požadovať jej odstránenie. Kupujúci môže podľa svojej voľby požadovať dodanie novej veci bez vady alebo opravu veci, ak zvolený spôsob odstránenia vady nie je nemožný alebo v porovnaní s iným spôsobom neúmerne nákladný; to sa posudzuje najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a na to, či je možné vadu odstrániť iným spôsobom bez väčších ťažkostí pre kupujúceho. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady (§ 2169 Občianskeho zákonníka).
7.7 Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby nespôsobila Kupujúcemu značné ťažkosti, pričom sa prihliada na povahu veci a účel, na ktorý Kupujúci vec kúpil.
7.8 Ak kupujúci neprevezme vec v primeranej lehote po tom, čo ho predávajúci upozornil na možnosť prevzatia veci po oprave, má predávajúci nárok na poplatok za uskladnenie vo výške 10 Kč (slovom: desať korún českých) za každý deň omeškania, najviac však do výšky kúpnej ceny tovaru.
7.9. Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, ak predávajúci odmietol vadu odstrániť alebo ju neodstránil včas, ak sa vada opakuje, ak ide o podstatné porušenie zmluvy alebo ak je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez väčších ťažkostí pre kupujúceho (§ 2171 Občianskeho zákonníka).

 

8. VYBAVENIE REKLAMÁCIE (§19 zákona o ochrane spotrebiteľa)

 

8.1. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke. Zamestnanec zodpovedný za vybavovanie sťažností musí byť v priestoroch prítomný počas celej pracovnej doby. 
8.2. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum uplatnenia reklamácie, obsah reklamácie, spôsob vybavenia reklamácie požadovaný spotrebiteľom a kontaktné údaje spotrebiteľa za účelom poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.  
8.3. Spotrebiteľ by mal uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady. 
8.4. Spotrebiteľ je povinný preukázať kúpu tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie plynie od odovzdania/doručenia tovaru predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu. Tovar by mal byť zabalený vo vhodnom obale, aby sa počas prepravy nepoškodil, a mal by byť čistý a kompletný.
8.5. Reklamácie vrátane odstránenia vád musia byť vybavené do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na dlhšej lehote. 
8.6. Ak predávajúci neodstráni vadu do 30 dní alebo neinformuje spotrebiteľa o vybavení reklamácie, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
8.7. Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania. 
8.8. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov (§ 1924 Občianskeho zákonníka). Účelne vynaloženými nákladmi sú spravidla náklady na cestovné, poštovné, telefónne poplatky alebo náklady na znalecký posudok potrebný na posúdenie vady. Zákon dáva spotrebiteľovi právo požadovať len "primerane vynaložené" náklady, takže predávajúci môže odmietnuť zaplatiť napríklad celú cenu taxíka, ak bolo možné poslať tovar lacnejšie poštou, a uhradiť spotrebiteľovi len časť zodpovedajúcu nákladom na poštovné. K žiadosti o náhradu primeraných nákladov musia byť priložené doklady potvrdzujúce výšku nákladov.

 

9. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

 

9.1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
9.2. Kupujúci berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené autorským právom. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu.
9.3. Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní webového rozhrania obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania obchodu. Webové rozhranie obchodu je možné užívať len v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných zákazníkov predávajúceho a ktorý je v súlade s jeho určením.
9.4. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webovej stránky alebo v dôsledku použitia webovej stránky v rozpore s ich určením.

 

10. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV A ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENIE

 

10.1. Pravidlá týkajúce sa ochrany osobných údajov fyzických osôb stanovuje Nariadenie EÚ č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov (ďalej len "GDPR").

10.2. Správcom osobných údajov kupujúcich v tomto eshope je spol. Ragazza s.r.o., IČO 27196739, adresa: Elišky Přemyslovny 1335, Praha 5, tel. 602 528 576, email: eshop@ragazzina.sk.

10.3. Pre úspešné vybavenie kúpnej zmluvy správcu zhromažďuje nevyhnutne nutné osobné údaje kupujúcich. Zákonným dôvodom pre spracovanie týchto osobných údajov je podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR plnenia zmluvy, ktorej členom je kupujúci ako subjekt údajov. Za účelom plnenia kúpnej zmluvy správcu využíva subdodávateľa.

10.4. Správca chráni osobné údaje kupujúcich v maximálnej možnej miere pomocou moderných technológií, ktoré zodpovedajú stupňu technického rozvoja. Správca prijal a udržuje všetky možné technické a organizačné opatrenia, ktoré zamedzujú zneužitiu, poškodeniu alebo zničeniu osobných údajov.

10.5. Kupujúci má právo na prístup k svojim osobným údajom, má právo na opravu, vymazanie, obmedzenie spracovanie a prenosnosť svojich osobných údajov. Kupujúci má tiež právo namietať proti spracovaniu svojich osobných údajov, příp.podať sťažnosť na porušenie práva na ochranu svojich osobných údajov.

10.6. Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov nájdete TU

 

11. DORUČOVANIE

 

11.1. Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, a to elektronickou poštou, osobne alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa výberu odosielateľa). Kupujúcemu je doručovaný na adresu elektronickej pošty uvedenú v jeho užívateľskom účte.
11.2. Správa je doručená:
     - v prípade doručovania elektronickou poštou okamihom jej prijatia na server prichádzajúcej pošty; integrita správ zaslaných elektronickou poštou môže byť zabezpečená certifikátom,
     - v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb prevzatím zásielky adresátom,
     - v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb tiež odmietnutím prevzatia zásielky, odoprie ak adresát (poprípade osoba oprávnená za neho zásielku prevziať) zásielku prevziať,
     - v prípade doručovania prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb uplynutím lehoty desiatich (10) dní od uloženia zásielky a danie výzvy adresátovi na prevzatie uloženej zásielky, ak dôjde k uloženiu zásielky u prevádzkovateľa poštových služieb, a to aj v prípade, že sa adresát o uložení nedozvedel .

 

12. RIEŠENIE SPOROV

 

12.1. Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim rieši všeobecné súdy.

12.2. Kupujúci sa môže obrátiť na dTest, o.p.s. prostredníctvom www.dtest.cz/poradna alebo telefonicky na čísle 00420 299 149 009 a informovať sa o svojich spotrebiteľských právach.

12.3. Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona č. 634/1992 O ochrane spotrebiteľa v platnom znení, vykonáva Česká obchodná inšpekcia (https://www.coi.cz/)

 

13. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV

 

13.1 Na základe zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa má spotrebiteľ právo využiť mimosúdne riešenie sporov s predávajúcim z kúpnej zmluvy. Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, tel. +420 222 703 404, internetová adresa: http://www.coi.cz, alebo iný subjekt poverený Ministerstvom priemyslu a obchodu.
13.2 Spotrebiteľ môže podať návrh Českej obchodnej inšpekcii prostredníctvom on-line formulára, ktorý je k dispozícii na internetovej stránke Českej obchodnej inšpekcie: https://adr.coi.cz/cs.
13.3. Spotrebiteľ môže podať reklamáciu Českej obchodnej inšpekcii alebo poverenému orgánu do 1 roka odo dňa, keď svoje právo, ktoré je predmetom sporu, uplatnil u predávajúceho po prvýkrát.
13.4. Ak strany sporu nie sú spokojné s kvalitou mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu a domnievajú sa, že počas konania boli porušené Pravidlá mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, môžu podať sťažnosť na adresu Ministerstva priemyslu a obchodu SR alebo na e-mailovú adresu adr@mpo.cz.
13.5 Náklady spojené s mimosúdnym riešením spotrebiteľských sporov znášajú samotné strany.

 

14. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

 

14.1. Ak vzťah súvisiaci s použitím webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
14.2. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia a činnosť predávajúceho nepodlieha inému povoľovania. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad.
14.3. Ak je niektoré ustanovenia obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanovenia čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
14.4. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
14.5. Zmeny obchodných podmienok v inej ako obojstranne odsúhlasenej písomnej forme sú vylúčené.
14.6. Ostatné tu neuvedené záležitosti sa riadi Občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Zb.), Zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) a ďalšími právnymi predpismi, v znení neskorších právnych predpisov.
14.7. Kontaktné údaje predávajúceho: Adresa pre doručovanie: Elišky Přemyslovny 1335, 156 00 Praha 5, ČR, email: eshop@ragazzina.sk, mobil: 00420 602 528 576.

 

Tieto obchodné podmienky platia od 6.1.2023

 

Tieto všeobecné obchodné podmienky si môžete vytlačiť TU

 

Tieto obchodné podmienky sa týkajú predaja tovaru v internetovom obchode www.ragazzina.sk. Netýkajú sa predaja tovaru v kamenných obchodoch RAGAZZA.

 

Odoslať článok známemu   Vytlačiť